23948sdkhjf

Den anden side af Arla

Gennem en ny butik i torvehallerne skal københavnerne nu til at lære en anden side af mejerigiganten at kende. En side som hidtil har været forbeholdt Michelin-restauranter som Kokkeriet og Geranuim.
Alle kender vi et utal af Arlas produkter, de er nærmest umulige at komme udenom i kølediskene, men der er sider af mejerigiganten, der er mere ukendt for den almindelige forbruger.

Det drejer sig om oste, der går under navnet Unika, og som indtil nu har været forbeholdt Michelin-restauranter som Kokkeriet og Geranium. Det skriver Børsen.


- Unika-programmet blev grundlagt for over ti år siden og er ledet af John Gynther – blandt kokke kaldet ”Ostemanden”. Han havde en drøm om at skabe enestående oste på højde med de franske, men baseret på den nordiske natur og fauna. Danmark har en århundrede gammel mejerikultur og nogle af verdens bedste mejerister, så vi tog udfordringen op og gik i gang med at eksperimentere og udvikle, fortæller innovationsdirektør hos Arla, Arun Prabhu.

Resultatet blev ni oste med personlige, nordiske navne som Havgus, Gnalling, Rød Løber og Danmarks første officielle råmælksost – Lykkebjerg.

Ifølge Børsen vil der altid være 10-15 produkter i Unika-serien, men sortimentet vil skifte løbende, så smag og konsistens variere i takt med årstiderne og sammensætningen af køernes mælk.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11