23948sdkhjf

Iskaffe-drenge sikrede sig to millioner kroner i Løvens Hule

- Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med.

Investoren Jacob Risgaard var ualmindeligt begejstret, da han torsdag aften i DR-programmet Løvens Hule smagte den såkaldte Havafiesta-iskaffe fra iværksættervirksomheden Cool Creative Company. 

Så glad var han for produktet, at han endte med at investere to millioner kroner i virksomheden for en ejerandel på 25 procent.

Kold kaffe må ifølge Daniel David Kragh Philips, Christoffer Jonas Bergman og Steffen Kastbjerg Clausen gerne smage lidt sjovt, og derfor har de tre unge Odense-kammerater i knap to år nørdet godt og grundigt igennem med et hav af smagsvarianter, som forbrugerne kan blande med mælk derhjemme. 

Havafiesta-iskafferne fås nu i ni forskellige varianter, og da den allerførste kampagne gik viralt efter en kampagne på Instagram, fik Cool Creative Company kort tid efter åbnet døren til Bilka, Netto og Føtex. 

Inden da havde Cool Creative Company dog efter hundredvis af smagninger og endeløse dage på landevejen tilkæmpet sig hyldeplads hos 180 forhandlere landet over. Alt i alt er det gået så godt, at virksomheden stiler mod at nå en omsætning på 20 millioner kroner i år. Sidste år blev det til 4,2 millioner.

Satser på Tyskland og Sverige

- Vi har selv udviklet vores egen produktionsmetode, og vi er konstant i gang med at skabe nye smage og måder at udvide markedet på.

- Det har appelleret voldsomt godt til privatforbrugere, der selv ønsker at blande deres egen kaffe, men stille og roligt har vi også fået rigtig godt fat i det professionelle marked, hvor eksempelvis en bartender med vores produkter kan være langt mere produktiv, siger Steffen Kastbjerg Clausen, der har titel af CEO i Cool Creative Company.

Matchet med Jacob Risgaard er ifølge stifterne til et rent 12-tal, da investorens virksomhed Coolshop i forvejen er massivt til stede i både Sverige og Tyskland, hvor Cool Creative Company ønsker at indtage markedet med Havafiesta-serien.

Jacob Risgaard mener da også, at verden ligger åben for hans seneste millioninvestering.

- Det er vanvittigt stærkt gået, at gutterne allerede står på hylderne i så stor en del af den danske detailhandel. Samtidig har de en rigtig fornuftig onlineforretning kørende, og jeg føler mig overbevist om, at vi med den rigtige strategi kan gøre Havafiesta-brandet til hvermandseje rundt om i hjemmene, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.282