Carlsberg satser på cider i USA
Den danske bryggerigigant vil nu lancere sin Sommersby-cider på det gigantiske marked over there.
- Det amerikanske cidermarked er endnu i sin vorden. Men de test, som vi har lavet, viser et stort potentiale. Især blandt kvinder, som godt kan lide vores lidt sødere cider end den klassiske, meget tørre cider. Vi ser en stor mulighed for at udvikle cidersegmentet i USA og potentielt opnå en stor markedsandel, udtaler Lars Lehmann, administrerende direktør, Export & Licence hos Carlsberg, til Jyllands-Posten.
Den danske bryggerigigant har valgt at starte i kun tre stater for at være helt sikker på, at Sommersby falder i amerikanernes smag, før man udruller en dyr reklamekampagne.
Samtidig med den amerikanske offensiv har Carlsberg også lanceret Sommersby på det britiske marked, som er et mere traditionelt cider-marked. I Storbritannien er forbruget af cider steget med 24 procent siden 2006, og Carlsberg ser det derfor som en unik mulighed for at udvide koncernens portefølje på det britiske marked.