23948sdkhjf

Dansk chokoladeproducent udvikler krisetids-produkt

I september blev Peter Beier Chokolades plantage i Den Dominikanske Republik ramt af orkanen Fiona og kakao-bønne-produktionen i plantagen blev lagt ned. 

Det er dog ikke kun orkaner, der udfordrer chokoladeproduktionen i Gurre. Virksomheden mærker nemlig som man andre den igangværende krise, hvilket har fået selskabet til at udvikle et krisetidsprodukt, skriver Helsingør Dagblad.

- Vi har brug for at få lidt positivitet ind i hverdagen, mens kriserne og krigen buldrer afsted. Mange skal spare, og mange har ikke råd til det helt store. Derfor har vi tænkt ud af banen med dét, man vel kan kalde, et krisetidsprodukt. Det ligger i den ikke-high-end-gaveproduktion, men kan forsøde hverdagen med en lidt ekstra. Lige nu er det dem, der har mindst, der virkelig mærker krisen, siger Peter Beier til avisen, der har døbt det nye skud på stammen for "flødebollefest", hvor man kan købe små aflange flødeboller i løs vægt. 

I samme boldgade som flødebollefesten har chokoladeproducenten lanceret et koncept hvor man om onsdagen kan tage til Ørsholt og købe hjemmelavet softice for en 10'er. 

Selvom Peter Beier forsøger at tænke ud af boksen med nye produkter, så bekymrer krisen ham. Han er bange for at en del af krisen kommer til at føre til en tilbagegang i både kvalitet og økologi og dermed danskernes ernæringstilstand. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079