23948sdkhjf

75.000 kunder er ikke nok - kantineselskab vil udbrede koncept til udlandet

På tre år har kantineplatformen Kanpla udviklet sig fra et skoleprojekt til en virksomhed med 20 ansatte og en eksplosiv vækst.

Kanpla har efterhånden etableret sig på skoler lander over, og nu vil kantineplatformen udbrede konceptet fra skoler til virksomheder - og derefter til udlandet, skriver Århus Stiftstidende.

I august sidste år investerede Vækstfonden 3,3 millioner kroner i Kanpla, som har brugt pengene til at omlægge sit fokus fra skolekantiner til virksomhedskantiner.

- Vi er i dag der, hvor vi har fået rigtig godt fat i virksomhedskantinemarkedet. Og vi har et godt solidt produkt, hvor kantinerne kan se, hvor meget tid de sparer i køkkenet, og hvor stor en værdi, som konceptet skaber for gæsterne i kantinen, fortæller medstifter og administrerende direktør Peter Bæch til avisen.

På nuværende tidspunkt har virksomheden endnu ikke præsenteret sorte tal på bundlinjen, men direktøren fortæller til Århus Stiftstidende, at Kanpla har en vækst på 10 procent om måneden og en brugergruppe på 75.000 mennesker, som giver håb for fremtiden.

Kantineplatformen er i øjeblikket ved at gøre sig klar til en ny kapitalrejsning, der skal hjælpe Kanpla med at få konceptet til udlandet. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093