Passion for chokolade åbner døren hos Barry Callebaut
Barry Callebaut er en vækstvirksomhed med gode karrieremuligheder i den internationale fødevarebranche. Og indsatsen for at tiltrække de rette medarbejdere er stor.
Passion for chokolade er et 'must'
- Barry Callebauter en meget innovativ og fremgangsrig fødevarevirksomhed med et globalt sigte. Vi fokuserer udelukkende på vores kerneforretning: chokolade, og er direkte involveret i produktion og forædling af vores produkter hele vejen gennem værdikæden. Alle medarbejdere brænder for at arbejde med chokolade, har stort drive og en høj grad af professionalisme, hvilket gør en forskel for vores kunder, siger Preben Dinsen, Sales Director Gourmet Division Scandinavia hos Barry Callebaut.
De rette medarbejdere sikrer fremtiden
I en tid,hvor fødevarebranchen er præget af intens konkurrence omkring råvarer, markedsandele og de bedste rammevilkår er det vigtigt at kunne tiltrække de rette medarbejdere for at sikre grundlaget for fremtiden.
- Specifikke kompetencer koblet med kommercielt drive efterspørges nu i stigende grad af danske og internationale fødevarevirksomheder. Har du en salgsafdeling med erfarne folk med specifik faglig viden og et salgsmæssigt mindset, som kan binde markedsinfo, salg og produktion sammen, så er du godt rustet til fremtiden, siger Mads Kinch Clemmensen, direktør for FoodJob Danmark, som arbejder målrettet med rekruttering til fødevareindustrien.
Også her mener Barry Callebaut at have en række særlige kendetegn, som gør virksomheden til en attraktiv arbejdsgiver.
- Selv om vi er en nichevirksomhed i forhold til hele fødevarebranchen som sådan, så er vi den største og mest kendte aktør på vores marked med det mest professionelle setup. Vi har en sund økonomi, en aktiv CSR politik med fokus på bæredygtighed,og er en virksomhed i vækst, fortæller Preben Dinsen.
Samarbejder med andre om rekrutteringen
Preben Dinesen forklarer videre, at Barry Callebaut har et kæmpe netværk med store karrieremuligheder for kandidater, der trives i en dynamisk og globalt orienteret hverdag.
- Det kræver noget mobilitet og at man kan administrere den frihed du får til at levere præstationer, men til gengæld får du en stor grad af selvstændighed og gode muligheder for kompetenceudvikling både internt og eksternt. Vi gør en stor indsats for at kunne tiltrække de rette nøglemedarbejdere, både genenem samarbejde med universiteter, samarbejdspartnere og internt i virksomheden, siger Preben Dinsen afsluttende.
Denne artikel er en del af artikelserien ”Årtiets ledelsesudfordring i fødevareindustrien”, hvor der sættes fokus på rekrutteringsindsatsen nu og i fremtiden.
Food Supply bringer i samarbejde med FoodJob Danmark fem minportrætter af en række af dansk fødevareindustris mest fremtrædende virksomheder. I denne uge medvirker Barry Callebaut med hovedkvarter i Schweitz og dansk afdeling i Holstebro. Barry Callebaut har produktion og salgskontorer i 27 lande fordelt over hele verden og beskæftiger i alt mere end 7.000 medarbejdere.
Læs også
Udfordring i fødevareindustrien: Talenter søges!
BHJ er klar til fremtidens ledelsesudfordringer
Arla tiltrækker internationale kompetencer