Amanda knockoutede krisen
Amanda Seafoods er i finalen om at blive Årets Fighter-virksomhed anno 2012 - en konkurrence, der hylder virksomheder, som tog kampen op med krisen og kom styrket ud.
- Fra et særdeles truende udgangspunkt i 2008 i et dybfrosset finansielt miljø, er det lykkedes Amanda Seafoods A/S ved egne indsatser at ”knække krisen” og dermed kæmpe sig tilbage i toppen af fiskeindustriens superliga, står der i begrundelsen for, at Amanda Seafoods er med i dysten på www.fighterpokalen.dk.
Læs også: Amanda Seafoods tjener endelig penge.
Tak til medarbejderne
Direktør Jesper Kold Sørensen kom til virksomheden i august 2008, og har været med til at vende udviklingen. Skiftet blev et øget fokus på salget i butikkerne – og det gav bonus:
- Da jeg kom ind i organisationen i august 2008, var der overvejelser om at reducere salgsafdelingen og dermed kundekontakten pga. den anstrengte økonomi, men det valgte vi ikke at gøre. Kunderelationen er ”hjerteblod” for Amanda. I stedet havde vi 3 - 4 måneder, hvor vi tog ud og besøgte kunderne og kort sagt spurgte til, hvad vi kunne gøre bedre for dem. Det var aldrig produkterne, vi hørte dårligt om til de møder, men tilliden til Amanda Seafoods A/S var svag, og kunderne havde svært ved at se den røde tråd i det, vi gjorde. Det besluttede vi os for at gøre noget ved, forklarer Jesper Kold Sørensen på fighterpokalen.dk.
Og æren for, at det er lykkedes at vende udviklingen, er direktøren ikke sen til at sende videre til de ansatte:
- Jeg har et hold af medarbejdere, som er stolte af deres arbejdsplads, stolte af det produkt, vi sælger og som stillede med en fantastisk kampgejst, energi, loyalitet og sammenhold, da tiderne var svære. Medarbejdernes vilje til at ville deres arbejdsplads, dét er den stærkeste værdi for virksomheden, siger Jesper Kold Sørensen.