23948sdkhjf

Høje kaffepriser rammer Merrild

Et faldende kaffeforbrug blandt danskerne og stigende kaffepriser er hård kost for Merrild, som dog nægter at indføre lavprismærker.
Danskernes faldende kaffeforbrug kombineret med stigende kaffepriser har ramt Merrild kaffe hårdt. Sidste år faldt salget 17 pct. til 789 mio. kr. i virksomheden.

-Hovedforklaringen er, at der er sket en omlægning af forbruget, som har ramt os, fordi vi med Merrild og Café Noir befinder os i den øvre ende af markedet, siger Peter Falk, adm. direktør i Merrild Kaffe, til Børsen.

Ingen lavpris-Merrild
Merrild Kaffes sortiment består ikke af hverken private-label produktion eller lavprismærker, selv om væksten sker på dette område i branchen. Derfor taber Merrild Kaffe markedsandele.

Alligevel har Peter Falk ingen ambitioner om at introducere billigere mærker. Han vil hellere dyrke de allerede kendte mærkevarer, siger han til Børsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063