23948sdkhjf

Palsgaard har fat i Mexico

Efter 17 år har Palsgaard fået et fast tag i de store mexicanske fødevareproducenter gennem kulturforståelse.
- Kultur spiser strategi til morgenmad. Hvis ikke du forstår hele isbjerget, ser du kun overfladen, og så er det, problemerne kommer.

Sådan siger Cecilia Hubard, leder af konsulenthuset Human House i Mexico City, til Børsen. Hun forklarer vigtigheden af, at en dansk virksomhed forstår mexicansk kultur for at få succes i landet.

Netop det har den danske fødevarevirksomhed Palsgaard opnået. Efter 17 år har Palsgaard fået bygget bro over den store kløft mellem dansk og mexicansk forretningsmentalitet, skriver Børsen.

Forstå landet
Palsgaard producerer emulgatorer og stabilisatorer til fødevarer. Selskabet har solidt fat i nogle af de største mexicanske fødevareproducenter, og der er gode muligheder for vækst, mener Miguel Hidalgo, som er direktør for Palsgaard i Mexico.

- Hvis du tager til et land, tager til hotellet, besøger kontoret, ser nogle tal, tager nogle beslutninger, tager tilbage til hotellet og så tager flyet hjem – det er ikke måden at gøre det på. Du skal blive her, besøge forskellige byer, gå i supermarkedet, gå på gaderne og føl hvad Mexico er, siger Miguel Hidalgo til Børsen.

- Når du ved, hvad Mexico er, kan du begynde at implementere din vision, tilføjer han.

I dag har Palsgaard ikke en eneste dansker ansat i Mexico.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079