23948sdkhjf

Dansk cider er verdens foretrukne

Somersby har opnået status som det hurtigst voksende cider-brand i verden.
Carlsberg lancerede sin første Somersby Apple Cider i Danmark i marts 2008. Siden er det blevet til en del flere varianter, som i dag kan købes i store dele af Europa.

Alene i 2012 introducerede Carlsberg-gruppen Somersby på 15 nye markeder, herunder Asien, hvilket næsten fordoblede volumenvæksten og samtidig gjorde Somersby til det hurtigst voksende internationale cider-brand. (kilde: Canadean) .

Ud over at indføre nye varianter, har Carlsberg-gruppen været hurtige til at reagere på forbrugernes behov. I 2010 blev Somersby Organic Cider indført i Sverige, to år senere fik også finnerne mulighed for at smage en Somersby, hvilket blev landets første økologiske cider overhovedet. Somersby fandt også vej til briterne i juli 2012.

- Med Somersby har vi redet på en vækstbølge, da vi har formået at opbygge et stærkt brand i et drinkskategori, som er vokset med gennemsnitligt 4,8% i løbet af de seneste ti år, forklarer Anne Brøndsted Nielsen, Somersby International Marketing Manager.

Carlsbergs store distributionsnet har hjulpet Somersby hurtigt ud på nye markeder og Khalil Younes, Carlsberg-gruppens SVP for Salg, Marketing & Innovation, er overbevist om, at Somersby vil fortsætte sin succes med at supplere Carlsberg-gruppens udvalg af internationale premium-øl og lokale power brands.




Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.131