Dansk cider er verdens foretrukne
Somersby har opnået status som det hurtigst voksende cider-brand i verden.
Alene i 2012 introducerede Carlsberg-gruppen Somersby på 15 nye markeder, herunder Asien, hvilket næsten fordoblede volumenvæksten og samtidig gjorde Somersby til det hurtigst voksende internationale cider-brand. (kilde: Canadean) .
Ud over at indføre nye varianter, har Carlsberg-gruppen været hurtige til at reagere på forbrugernes behov. I 2010 blev Somersby Organic Cider indført i Sverige, to år senere fik også finnerne mulighed for at smage en Somersby, hvilket blev landets første økologiske cider overhovedet. Somersby fandt også vej til briterne i juli 2012.
- Med Somersby har vi redet på en vækstbølge, da vi har formået at opbygge et stærkt brand i et drinkskategori, som er vokset med gennemsnitligt 4,8% i løbet af de seneste ti år, forklarer Anne Brøndsted Nielsen, Somersby International Marketing Manager.
Carlsbergs store distributionsnet har hjulpet Somersby hurtigt ud på nye markeder og Khalil Younes, Carlsberg-gruppens SVP for Salg, Marketing & Innovation, er overbevist om, at Somersby vil fortsætte sin succes med at supplere Carlsberg-gruppens udvalg af internationale premium-øl og lokale power brands.