23948sdkhjf

Arla: Egypten er vores vækstmarked

Mejerigiganten Arla sigter på at fordoble salget i Egypten hen over de næste fire år.
Arla har de seneste fire år fordoblet salget i Egypten og den vækstrate forventer man at kunne fortsætte. I I fjor solgte Arla for små 450 mio. kr., skriver dagbladet Børsen.

- Vi er i vækst. Vores salg til de egyptiske forbrugere stiger, og den udvikling vil vores ambitioner forstærke. Det ligger fast, at vi skal tættere på det egyptiske marked, end vi hidtil har været, siger koncerndirektør i Arla Finn Hansen til avisen.

Arla har bl.a. inden for de seneste måneder lanceret flere nye og billigere produkter, som henvender sig til helt nye kundesegmenter i Egypten. Eksportchef Mads Graabek Johansen fremhæver bl.a.Dano Daily mælkepulver, som har gjort Arla interessant for en langt større del af befolkningen.

Derudover er det Arlas strategi at komme ind i flere led i værdikæden. Mejerigianten ønsker at udskifte den traditionelle eksportørrolle og involvere sig mere inden for områderne import, salg, distribution, markedsføring etc.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.097