23948sdkhjf

Lavere priser koster supermarkedskæde dyrt

Løvbjerg Supermarked gennemførte i 2012 markante prisfald på en lang række varer, og den strategi medvirkede til et underskud på 7 mio. kr.
Ud over at være billig på de traditionelle discountvarer sænkede Løvbjerg Supermarked desuden priser på mange af de øvrige varer, som ikke findes i discountkæderne.

Den strategi, kombineret med hård konkurrence på dagligvareområdet, har kostet indtjening i 2012, og har medvirket til at kæden kom ud med et underskud på ca. 7 mio. efter skat.

2012 blev derfor et utilfredsstillende år, udtaler adm. direktør i Løvbjerg Supermarked A/S, Frank Andersen.

- Vi har i 2012 investeret meget i vores butikker og i lavere priser. Trods tilbagegangen i 2012 fastholder vi vores strategi om fortsat at investere i udviklingen af Løvbjerg til fordel for vores kunder. Vi moderniserer eksisterende butikker, udvikler vores medarbejdere og effektiviserer indenfor IT og logistik, og nok vigtigst for vores kunder - vi fastholder vores prispolitik med de lave priser.

Nye tiltag skal vende minus til plus
Frank Andersen forventer også, at 2013 bliver et vanskeligt år for Løvbjerg, men man iværksætter en række tiltag i kampen om at vinde kundernes gunst tilbage.

Fra uge 14 påbegyndes en hel ny markedsføring og positionering af kæden, hvilket bl.a. indebærer nyt avislayout og debut på Facebook. Der lanceres desuden et nyt tiltag med en Løvbjerg-kok, som løbende vil præsentere nye opskrifter i et elektronisk nyhedsbrev eller til fysisk afhentning i butikken. Derudover udkommer en E-bog fyldt med gratis inspiration til aftensmaden.

Med disse tiltag forventer Løvbjerg-direktøren at kunne skabe en stærkt forbedret indtjening i forhold til 2012 og dermed få skabt overskud igen i 2013.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078