23948sdkhjf

McDonald’s spiser morgenmad alene

Hverken Burger King eller Sunset Boulevard har umiddelbare planer om at kopiere fast food-kædens tiltag rettet mod de morgenfriske.
McDonald’s behøver ikke frygte for konkurrencen fra hverken Burger King eller Sunset Boulevard, når det handler om vinde de morgenfriske danskeres gunst.

Ingen af de to konkurrerende kæder har således planer om at kopiere McDonald’s koncept, som kort fortalt består i, at samtlige af kædens 86 restauranter i Danmark med virkning fra denne uge holder åbent allerede fra klokken 7 med et særligt udvalg af morgenmad på menuen.

- Sunset Boulevard har ingen planer pt. om at sælge morgenmad fra deres 46 restauranter i Danmark og på Færøerne, siger direktør Kristian Scheef Madsen til Food Supply.

McDonald’s skaber 150 nye arbejdspladser
Nogenlunde samme melding kommer fra Burger King, som i dag er til stede med omkring 700 ansatte fordelt på 31 restauranter i Danmark.

- Vi tilpasser hele tiden vores menu efter vores kunders behov og lytter naturligvis til den udvikling, der finder sted. Hvis og når vi på et tidspunkt udvikler vores menu i retning af flere morgenmadsprodukter, vil vi selvfølgelig melde dette ud, siger Sven Hars, der er kommunikationschef for Burger King i Norden, til Food Supply.

Læs også: McDonald's udvider med morgenmad

Morgenmadssatsningen hos McDonald’s vil blandt andet omfatte klassiske tilbud som havregrød, håndværkere og tebirkes samt særlige produkter som eksempelvis McMuffin og McToast.

Desuden betyder tiltaget, at McDonald’s har oprustet med 150 medarbejdere fordelt jævnt på kædens 86 danske restauranter, som samlet beskæftiger omkring 4.000 ansatte.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112