Vi lever i en tid, hvor en trend på sociale medier kan påvirke råvarepriserne for den danske fødevarebranche.
Det drejer sig om den grønne pistacienød, og trenden er Dubai-chokolade. Chokoladen, der indeholder pistaciecreme og det mellemøstlige wienerbrød Kadaif, er stukket af på TikTok, og det har ført til en enorm efterspørgsel. En efterspørgsel...
Hype gør dyr ingrediens endnu dyrere

Dubai Chokolade er blevet et fænomen på sociale medier. Det er en chokoladebar, hvoraf den mest populære udgave er fyldt med pistaciecreme, tahin og sprøde stykker af Kadaıf, en slags mellemøstligt wienerbrød. (Arkivfoto). Tobias Schwarz/Ritzau Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement