Aarstiderne sparker udlandsplaner til hjørne

Efter et udfordrende år med inflation, krig og ændrede forbrugertendenser har Aarstiderne lagt sin strategi om.
Rachel Seow, der er salgs-, marketings- og kommunikationschef for Aarstiderne, fortæller til DetailWatch, at selskabet fortsat er til stede i Sverige, men at den svenske satsning kører på et lavt blus efter at man eller har arbejdet på at bygge sig op siden 2015.
- Vi skulle dengang satse mere på Sverige og virkelig bygge det op. Så kom coronapandemien, hvor vi voksede helt vildt, men lige efter kom en post-corona-tid med krig og krise, så derfor har vi besluttet os for at nedskalere Sverige, siger Rachel Seow til mediet.
Måltidskasseselskabet har været til stede på det svenske marked siden 2004. Ifølge DetailWatch er den danske forretning omkring ti gange større end den svenske, men Sverige har fortsat et stort potentiale, mener Rachel Seow.
For nu venter Aarstiderne dog på, at markedet falder til ro inden man igen ser på en udvidelse i det svenske.
Regnskabsår | 2021 | 2020 | 2019 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 765,2 | 759,8 | 661,3 |
Bruttofortjeneste | 195,7 | 226,4 | 180,9 |
Resultat af primær drift | -5,3 | 47,2 | 17,1 |
Resultat før skat | -5,4 | 47,1 | 17,0 |
Årets resultat | -3,0 | 36,9 | 13,2 |
Balancestatus | 162,6 | 187,5 | 145,3 |
Egenkapital | 51,8 | 63,5 | 57,4 |
Antal ansatte | 363 | 330 | 296 |
Kilde: CVR |