Flere markedsandele til Dansk Supermarked
Dansk Supermarked formåede at snuppe en større bid af det danske dagligvaremarked i første kvartal, hvor markedet generelt steg 1,5 pct.
- Markedsudviklingen i Danmark var præget af et fortsat skift mod øget handel i discountsegmentet, da discountbutikker nød godt af at holde åbent på flere søndage end tidligere,forklarer Dansk Supermarked i kvartalsberetningen.
Væksten var generel for alle koncepter og lande.
Overskuddet steg i perioden med 34 mio. kr. som følge af reducerede omkostninger samt initiativer til at sikre finansiering af nye aktiviteter, Nettos turnaround i Sverige og lukning af de ikke-rentable butikker i 2012.
Dermed formåede Dansk Supermarked i årets første kvartal at øge sin markedsandel i Danmark fra 34,4 pct. til 35,6 pct. Også i Polen og Sverige vandt Dansk Supermarked markedsandele i første kvartal, mens den blev fastholdt i Tyskland.