23948sdkhjf

Flere markedsandele til Dansk Supermarked

Dansk Supermarked formåede at snuppe en større bid af det danske dagligvaremarked i første kvartal, hvor markedet generelt steg 1,5 pct.
I årets første kvartal har Dansk Supermarked omsat for 13,6 mia. kr. mod 13,0 mia. kr. i samme periode året før.

- Markedsudviklingen i Danmark var præget af et fortsat skift mod øget handel i discountsegmentet, da discountbutikker nød godt af at holde åbent på flere søndage end tidligere,forklarer Dansk Supermarked i kvartalsberetningen.

Væksten var generel for alle koncepter og lande.

Overskuddet steg i perioden med 34 mio. kr. som følge af reducerede omkostninger samt initiativer til at sikre finansiering af nye aktiviteter, Nettos turnaround i Sverige og lukning af de ikke-rentable butikker i 2012.

Dermed formåede Dansk Supermarked i årets første kvartal at øge sin markedsandel i Danmark fra 34,4 pct. til 35,6 pct. Også i Polen og Sverige vandt Dansk Supermarked markedsandele i første kvartal, mens den blev fastholdt i Tyskland.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.315