"Kæmpestort": Jysk destilleri har landet aftale med Hard Rock
Indehaveren af Knaplund Destilleri syd for Herning, Karl Povlsen, er vant til at producere gin, whiskey og moonshine i omgivelser, hvor amerikansk atmosfære driver ned ad væggene.
Nu har han fået endnu mere USA-stemning inden for dørene i form af en aftale med det verdensberømte brand Hard Rock. Knaplund Destilleri har således sikret sig forhandlingen i Danmark, Norge og Sverige af Hard Rocks drikkeklare cocktails, som amerikanerne er godt i gang med at brede ud i Europa.
Det er en aftale, som Karl Povlsen har særdeles store forventninger til.
- Det har potentiale til at blive kæmpestort. Vi har testet produkterne i vores bar på Knaplund Destilleri, når vi har holdt store arrangementer, og det med stor succes. Vi kan se, at det bliver godt, konstaterer Karl Povlsen, der ejer destilleriet sammen med partneren Mathilde Ingvardsen.
Der er fire varianter af de færdigmixede cocktails, som er inspireret af signaturdrinks på Hard Rock Café-kæden med adresser i knap 50 lande. Cocktail-delen ligger i et selvstændigt selskab.
- De sælger nok sig selv
Salget i Danmark er lagt i hænderne på Karl Povlsens søn, Mads Povlsen, som sammen med kæresten Line er ved at gøre klar til at lande kunder i både detailhandlen og på hoteller, restaurationer og caféer.
- Hard Rock har så godt et brand, at de her cocktails langt hen ad vejen nok sælger sig selv. Nu begynder vi med at få dem ud i horeca-segmentet, og vi er også i kontakt med både Salling Group og Coop. Hos Coop er vi allerede oprettet som lokal leverandør, så hver enkelt butik selv kan bestille Hard Rocks cocktails. Og så håber vi på at få dem ind på landsplan lidt senere, nævner Mads Povlsen.
Han har ikke noget bud på, hvor mange dåser Hard Rock-cocktails, der kan sælges i Danmark, Norge og Sverige, men er som sin far ikke i tvivl om det enorme potentiale.
- Næsten alle har hørt om Hard Rock, og selv min mor har gået rundt med en Hard Rock T-shirt. Folk forbinder navnet med kvalitet, konstaterer han.