Ny bornholmsk duo skal løfte traditionsbryggeri ind i fremtiden

Svaneke Bryghus har foretaget en strategisk ledelsesrokade.
Efter en intern rekrutteringsproces har bryggeriet valgt at udnævne Martin Westh-Hansen, nuværende salgschef og konstitueret direktør, til ny administrerende direktør. Samtidig tilføjes Malthe Mogensen som ny salgs- og marketingchef med base på Bornholm.
Det oplyser Svaneke Bryghus i en pressemeddelelse
- Med Martin får vi en direktør, der både forstår markedet og maskinrummet. Han er vellidt, har et godt netværk og stor indsigt i ølbranchen, og så har han været en nøglespiller i bryggeriets rejse mod økologi og grønne omstilling, udtaler bestyrelsesformand Daniel Barslund
Martin Westh-Hansen har været en del af bryggeriet siden 2014 og har i løbet af 11 år spillet en central rolle i virksomhedens kommercielle og driftsmæssige udvikling. Med udnævnelsen ønsker bestyrelsen at sikre kontinuitet og fastholde fokus på grøn omstilling og innovation.
- Mit hjerte banker virkelig for Svaneke Bryghus. Selvom jeg har mange års erfaring i branchen, møder jeg rollen som direktør med stor ydmyghed. Vi har et stærkt team, et agilt bryggeri og en kultur, hvor vi aldrig gør tingene halvt, udtaler Martin Westh-Hansen
Sideløbende med direktørskiftet har bryggeriet ansat Malthe Mogensen som ny salgs- og marketingchef. Han vender hjem til Bornholm efter ti år i den danske og internationale reklamebranche og skal blandt andet være med til at videreudvikle Svaneke Bryghus’ visuelle identitet og eksterne kommunikation.
- Med Malthe Mogensen får vi en rigtig god fyr, der værner om den bornholmske styrkeposition og forstår betydningen af det lokale ophav. Han kommer samtidig med stærke kompetencer inden for salg og marketing– og skal foruden salg og kundekontakt være med til at videreudvikle og strømline bryggeriets grafiske identitet og kommunikation, udtaler Martin Westh-Hansen