Carlsberg: Vi er godt på vej
Trods udfordrende markeder i Vest- og Østeuropa er Carlsberg godt på vej til at indfri forventningerne til 2013.
Bryggerikoncernens internationale varemærker Tuborg og Somersby havde i perioden en volumenvækst på hhv. 12% og 85%. Carlsberg-mærket faldt 10% på premium-markeder som følge af det vanskelige sammenligningsgrundlag pga. sidste års EURO 2012-aktiviteter, hvor mærket voksede 13%.
- Med resultaterne for 2. kvartal samt starten af 3. kvartal er vi godt på vej til at indfri vores forventninger til 2013. De fortsat udfordrende markedsforhold understreger, hvor vigtigt det er, at vi bliver ved med at gøre vores forretning mere effektiv, og de indledende resultater af implementeringen af BSP1 i Sverige viser, at vi er på rette vej. Vi vil dog også fastholde vores ambitiøse kommercielle agenda og investere yderligere i mærker og innovationer, samtidig med at vi hele tiden forbedrer vores salgs- og eksekveringskompetencer. Samlet leverer dette en tilfredsstillende udvikling i markedsandele, udtaler koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen i en kommentar til regnskabet.
Supply chain-integrations- og business standardisation-projektet (BSP1) forberedes nu til implementering i Norge og Storbritannien.
Forventningerne til helåret fastholdes.