Dansk burgerkæde slås for sit navn
Man skal passe på med, hvad man kalder sin virksomhed.
For mange år siden måtte en mindre fiskehandler, der kaldte sit selskab i Esbjerg for Netto-Fisk, opgive kampen mod milliardkoncernen Salling Group, som ville holde navnet på sin kendte discountkæde Netto helt for sig selv.
Og nu ligger Jagger burger-kæden med 18 restauranter i Storkøbenhavn på syvende år i en tvist om navnet, som kæden deler med den verdenskendte forsanger i rock-legenderne Rolling Stones, Mick Jagger.
Det skriver Børsen på baggrund af dokumenter fra EUIPO, EU’s patent- og varemærkemyndighed, og Patent- og Varemærkestyrelsen i Danmark.
Jagger-stifter Christian Brandt vil ikke kommentere den både verserende og komplekse sag, men Mikkel Kleis, der som advokat og partner i Patrade har gennemlæst akterne for avisen, giver sit bud på et udfald:
- Det typiske forløb i den type sager vil være, at man finder en forligsmæssig løsning. Så vil det danske selskab formentlig få en rimelig frist til at ændre navn i fred og ro, og så går parterne hver til sit, siger Mikkel Kleis til Børsen.