23948sdkhjf

Carlsberg solgte flere mærkevareøl i første kvartal

Carlsberg solgte to procent mere øl i første kvartal og øgede samtidig omsætningen med 4,4 procent

En del af bryggerikoncernen Carlsbergs strategi er at prøve at få forbrugerne til at skifte billige øl ud med lidt dyrere mærkevarer, og det er tilsyneladende lykkes i første kvartal.

En handelsopdatering viser, at bryggerigiganten solgte to procent mere øl i første kvartal, men at omsætningen samtidig steg 4,4 procent og udgjorde 17,1 milliard kroner.

Det skyldes en stigning i den såkaldte premium-kategori, hvor den solgte volumen steg med otte procent internationalt.

Premium-øllene omfatter foruden Tuborg og Carlsberg også Grimbergen-brandet, som Carlsberg også ejer rettighederne til.

- Vi har haft en solid start på året med vækst i både volumen og omsætning i alle tre regioner.

- Vi er særligt tilfredse med væksten i væres premium-portefølje og volumen- og omsætningsvæksten i Asien. Begge er vigtige vækstmotorer for koncernen, siger administrerende koncerndirektør Jacob Aarup-Andersen i en kommentar til tallene.

Carlsberg har besluttet sig for at lade de pæne tal komme aktionærerne til gode i form af et nyt aktietilbagekøbsprogram til en værdi af én milliard kroner.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078