Burgerkæde forsøger sig med youtuber-fænomen
Sidste sommer kunne Salling Group fortælle, at kæden alene havde solgt over 1 million af de amerikanske youtubere og influencere KSI og Logan Pauls Prime-energidrikke i Danmark.
I slutningen af april i år var det så youtuberen Mr Beast - med over 250 millioner følgere - der lancerede sine "Feastables" chokoladebarer i de danske butikker under stor bevågenhed.
Hos den danske burgerkæde The Burger Concept forsøger man nu med et lignende tiltag.
Burgerkæden, der har 15 restauranter i Danmark, lancerer i samarbejde med den danske youtuber Alexander Husum en burger med crunchy chicken, chili cheesetops, guacamole og grønt samt en milkshake med sour fizzy-slikkugler, vanilje-shakemiks og flødeskum.
Husum-burger og Husum-milkshake er udviklet af Alexander Husum i samarbejde med The Burger Concept’s danske gastronomer. Ifølge Simon Franck Jakobsen, direktør og medejer hos The Burger Concept, er varianterne ikke set før i det danske marked.
– Alexander Husum er kendt for sin kreativitet og evne til at tænke ud af boksen, og det har han overført til sin signaturburger og -milkshake. Vores DNA er at forny og variere vores udbud, og det har været fantastisk at samarbejde med en af landets største youtubere om netop det, udtaler Simon Franck Jakobsen i en pressemeddelelse.
Den 27-årige danske youtuber har i underkanten af en halv million følgere på sin Youtube-kanal, hvor han tidligere på ugen lancerede en video om burger-samarbejdet. Videoen er i skrivende stund set mere end 100.000 gange.
Husum-burger og Husum-shake vil være på menukortet i perioden 1. juni til og med 30. august hos The Burger Concept.
The Burger Concept blev grundlagt af Jakobsen-brødrene Morten og Simon, som stadig driver konceptet, der efterhånden er repræsenteret på hele Danmarkskortet.