Det sker: CSR-event for alle
Tetra Pak, Coca Cola og Ben & Jerrys er med, når FSC Danmark i næste måned afholder CSR-eventen ”In Good Company” i København.
På programmet er bl.a. oplæg omkring NGO-samarbejder med perspektiv på balancen mellem partnerskab, branding og greenwashing. Paneldebattør er bl.a. Theo van Uffelen, Marketing Director / Marketing the Category Europe, Coca-Cola mens Mario Abreu, Recycling and Supply Chain Support, Global Environment, Tetra Pak deltager i en paneldebat om FSC og forbrugeradfærd.
Events mangler faglighed og kritisk sans
Intentionen med ”In Good Company” er at skabe en CSR-event med ambition og kant – noget vi, ifølge FSC, hidtil har manglet i Danmark:
- In Good Company tilbyder mere end den gængse danske CSR-event, der har tendens til at fokusere mere på sponsorkroner end indhold og ofte mangler faglighed og kritisk sans. Bæredygtige grønne tiltag, der giver mening på den lange bane, har det desværre med at drukne i kække idéer og hurtige løsninger, mener Loa Dalgaard Worm, sekretariatsleder ved FSC Danmark.
I rådgivningen oplever hun og de øvrige medarbejdere hos FSC Danmark, at såvel store som små virksomheder dagligt slås med en række emner omkring branding og mærkningsordninger, som aldrig får plads i de store CSR-arrangementer – eksempelvis de svære sider af samarbejde mellem virksomhed og NGO og frygten for beskyldninger om greenwashing. In Good Company tager emnerne ærligt op og kombinerer det med konkrete danske og udenlandske cases.
Konferencen afholdes på Crowne Plaza Copenhagen Towers i København d. 10.-11. oktober, og der er stadig åbent for tilmelding. Læs mere på www.ingoodcompany.fsc.org.