23948sdkhjf

Arla åbner dansk marked for dessertyoghurt

Arla sender for første gang en dessert i yoghurt-kategorien på markedet.
Yoghurtdesserter er populære syd for grænsen, og det får nu Arla til at afprøve danskernes søde tand.

- Vi vil gerne tilbyde en alternativ dessertform til de danske forbrugere, og se hvad de siger til det. Syd for grænsen er dessertyoghurt meget populært, og hylderne bugner af forskellige mere eller mindre lødige produkter, men vi har ingen planer om at oversvømme det danske marked med sukkerholdige yoghurtprodukter, fortæller Mette Schacht Færch, der er kategoridirektør for yoghurt i Arla.

Arla har andre dessertprodukter på markedet, blandt andet risdessert og chokolademousse, men hidtil ingen yoghurt.

- Yoghurt har et stort potentiale som dessert. Det er et fleksibelt produkt, der kan varieres i det uendelige, og samtidig bevare den friske og syrlige smag, siger Mette Schacht Færch.

Arla arbejder målrettet med at reducere fedt, sukker og salt i virksomhedens basisprodukter, herunder ikke mindst i yoghurtkategorien. Alligevel ser Mette Schacht Færch ikke problemer i at lancere et produkt, hvor der ikke er sparet på ”alt det gode”:

- Forbrugerne skal ikke være i tvivl om, at Arla Trifli er en dessert, der ikke bør spises hver dag. Men der skal være plads til nydelse, og vores nye Trifli er bestemt et godt alternativ til andre typer desserter, siger Mette Schacht Færch.

Arla Trifli, som den nye yoghurtdessert hedder, består af frugtkompot, naturel yoghurt 1.5% og en top af makroner og fås i varianterne jordbær/rabarber og æble/kanel.
Læs mere om: Arla
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096