23948sdkhjf

Arla Harmonie sætter fokus på FSC

FSC-certificerede mælkekartoner er en del af mejerikoncernens strategi om at reducere miljøbelastningen i deres produktion.
Mejerikoncernen kører de kommende uger en FSC-oplysningskampagne, som skal sætte fokus på, at mælkekartonen er lavet af FSC-certificeret pap og på, at FSC er en del af Arlas Nul Spild-program. Kampagnen lanceres på siden af Arla Harmonie®-kartonerne, skriver FSC Danmark på sin hjemmeside.

Nul Spild
Arlas Nul Spild dækker over en række miljøpolitikker, herunder også målsætninger omkring emballagematerialer og genbrug af dem.

- Nul Spild er en bred betegnelse, som dækker hele værdikæden fra jord til bord. Programmet viser, at vi forsøger at reducere miljøbelastningen hele vejen fra koen på marken til produktet på spisebordet, fortæller Søren Bang Rasmussen, projektleder hos Arla.

Fokus på FSC
Arla bruger blandt andet sine mælkekartoner til at kommunikere sin Nul Spilds-politik, og for tiden handler informationen om, at alle kartoner fra Arla Harmonie® er fremstillet af FSC-certificeret pap.

- Med FSC-kampagnen sætter vi fokus på emballage som del af værdikæden. FSC-mærket er et udtryk for, at der tages hensyn til omgivelserne i form af skovdriften og det sociale aspekt i produktionen, siger Søren Bang Rasmussen.

Hos FSC Danmark gør det en stor forskel, når et stærkt brand som Arla vælger at støtte op om FSC med en oplysningskampagne.

- Hos FSC Danmark er vi først og fremmest glade for, at Arla har valgt at FSC-certificere deres mælkekartoner og på den måde tage et ansvar for skovene. Men når det er sagt, så er det en uvurderlig støtte til vores organisation, at man også vil hjælpe os med at sprede viden om FSC via Nul Spild-kampagnen på Arla Harmonie®-kartonen, udtaler Ida Rehnström, kommunikationsansvarlig i FSC Danmark.

FSC-kampagnen kører til og med uge 45 og kommer på Arla Harmonie®-kartonerne igen i starten af det nye år.

I tråd med god CSR
Arla har i det hele taget stort fokus på at skabe åben kommunikation for forbrugerne. I september modtog mejerikoncernen den såkaldte CSR Awards’ kommunikationspris for sit engagement i dette arbejde.

- Arla har en klar ambition om at skabe vækst på en sund og bæredygtig måde. Det kræver, at vi er i åben dialog med vores omverden og formår at engagere såvel forbrugerne som en række interessenter, så vi sammen skaber en positiv udvikling. Det er i bund og grund dét, vores CSR- kommunikation handler om, sagde Arlas CSR-chef Maja Møller da hun modtog prisen på vegne af mejerikoncernen.

Arlas 2020-målsætning
Som verdens største producent af økologiske mejeriprodukter har Arla en ambition om at være det europæiske mejeri, der gør mest for at udbrede økologi. Derudover har man en 2020-målsætning om at reducere sin produktions miljøpåvirkning. Det vil man gøre ved at mindske vand- og energiforbruget med tre procent om året, reducere udledningen af drivhusgasser med 25 procent samt ved at bruge emballage fremstillet af 100 procent genanvendelige materialer. Endelig forsøger man at påvirke forbrugere til at reducere madspild ved at tilbyde forskellige emballagestørrelser og opfordre og inspirere til at lave mad med rester.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078