23948sdkhjf

Det sker: Lær af Hansens Flødeis og Øllingegaard

Den 21. november kan virksomhedsejere og iværksættere komme med bag kulisserne hos Hansens Flødeis og Øllingegaard.
Det innovative mejeri i Skævinge Øllingegaard producerer økologisk mælk og andre mejeriprodukter i høj kvalitet. Mælken tappes om natten, så den kan lande i butikkerne tidligt om morgenen – og den behandles nænsomt på sin tur. Blandt andet holdes den mekaniske behandling af mælken på et minimum. Dét og mere kan man høre om, når Øllingegaard inviterer iværksættere og andre virksomhedsejere med bag kulisserne d. 21. november, i anledning af kampagnen ”De Hemmelige Helte”, som Væksthus Hovedstadsregionen står bag.

- Vi vil fortælle om, hvordan man arbejder strategisk med vækst i en mindre, kvalitetsorienteret fødevarevirksomhed, fortæller adm. direktør Steen Jeppesen.

- Det handler bl.a. om, hvilken position vi ønsker på markedet, og hvad vi ønsker at stå for. Og så om, hvordan vi arbejder med at få det til at ske, og bruger det til at skabe vækst.

Produktstrategier, kanalstrategier og branding er blandt de emner, de besøgende vil kunne høre om d. 21. november. Og om, at historien er nødt til at hænge sammen:

- Man bliver nødt til at være tro mod det, man siger. Man kan ikke sige ét og gøre noget andet, lyder det fra Steen Jeppesen.

Lækker is, lækkert design og lækker kommunikation
Hansens Flødeis i Jægerspris inviterer også inden for til en snak om, hvordan man parrer godt håndværk og moderne kommunikation.

- Man vil med egne øjne kunne se vores lille miniproduktion og mærke den historie, vi har med os. Vi arbejder med isen på en ret bagudstræberisk måde, og det har fungeret godt for os at blande mærket og historien med noget nyt design, fortæller Anders Eibye, der er oldebarn til grundlæggeren af det oprindelige isfirma, som blev solgt i 1997. I dag driver han firmaet sammen med sin far Hans Jørgen Eibye.

Anders Eibye er selv uddannet inden for design, mens håndværket bag isen er farens domæne. Derfor har det været helt naturligt at tænke kommunikation ind i alt.

- Vi har ingen masterplan og visioner. Det er bare sådan, vi gør, og det er svært for andre at kopiere, hvis de ikke har de samme kompetencer i huset.

Vækst er ikke noget, man bekymrer sig synderligt om. Snarere ligger fokus på udvikling – hos Hansens vil man lave noget, der er sjovt, ægte og oprigtigt.

Der er ikke nogen af os, der har gået på Handelshøjskolen, så vi har ikke så mange ting, vi skal gøre. Visioner og strategier lever lidt i os, men det er ikke noget, vi har skrevet ned, lyder det fra Anders Eibye.

Praktisk information:
Øllingegaard Mejeri, Borupvej 69, Skævinge. 21. november, kl. 9:00-10:30
Hansens Flødeis, Landerslevvej 5, 3630 Jægerspris, 21. november, kl. 9:00-10:00
Mere information og tilmelding: www.dehemmeligehelte.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063