23948sdkhjf

Just Eat søsætter "sund" takeaway-kampagne

Med billedet af højtbelagte smørrebrød i en pizzabakke vil Just Eat udfordre danskerne til at tænke ud af boksen, når de køber takeaway.
Tiden, hvor takeaway var lig med grillmad, pizza og burgere er forbi, men ifølge Just Eat tænker danskerne stadigvæk inden for den berømte boks og sidestiller i høj grad takeaway med fastfood. Derfor lancerer takeaway-giganten netop nu en stor kampagne, som skal få danskerne til at tænke ud af boksen, når de bestiller mad udefra.

- Vi lærte danskerne at bestille takeaway via nettet, og nu er vi klar til næste skridt. Takeaway skal ikke længere være synonym for grill, pizza og kebab. I øjeblikket oplever vi en stor vækst inden for de sundere alternativer, som i stigende grad finder plads på vores onlineportal. Den tendens vil vi gerne bakke op om. Derfor kører vi de næste fire måneder kampagnen ”Tænk ud af boksen”. Kampagnen skal både skal få forbrugerne, og ikke mindst vores over 1.900 samarbejdsrestauranter, til at tænke sig en ekstra gang om, inden de bestiller mad eller opdaterer menukort. Nogle gange gør det ikke noget at fremhæve salaten fremfor pomfritterne, siger Kristian Brønsbjerg, salgsdirektør hos Just Eat Danmark.

International kampagne i 11 lande
Kampagnen, hvis oprindelige koncept blev skabt til det italienske marked, kommer til at køre i de 11 lande, hvor den danske takeaway-formidler er repræsenteret. Kampagnerne bliver dog langt fra identiske, da hvert marked har sine tendenser og trends.

I Danmark har Just Eat oplevet en stigende efterspørgsel inden for sundere alternativer og menuer fra eksempelvis det nordiske køkken, prisbelønnede burgerrestauranter og det vietnamesiske gadekøkken. Endvidere lægges der en stor indsats i forbrugerdialogen via sociale medier for at kunne imødekomme fremtidige ønsker og trends.

- Vi arbejder internationalt med vores koncepter. Fanger vi en god idé, så forsøger vi at implementere den på vores andre markeder. Det er også tilfældet med ”Tænk ud af boksen”-kampagnen, som oprindeligt er udviklet til det italienske marked. Men der er meget stor forskel på den danske og italienske takeaway-kultur – både inden for generelle trends i markedet og forbrugernes kendskabsgrad til Just Eat. I Danmark har vi næsten har en kendskabsgrad på 100 pct. hos de 18-35-årige, så her har vi virkelig en stor mulighed for at udvikle hele takeaway-kategorien, så danskerne i stigende grad begynder at tænke ud af boksen, når de skal bestiller et måltid udefra, slutter Kristian Brønsbjerg.

Kampagnen udfoldes på TV, outdoor og på de digitale medier i starten af februar, hvor også en diætist vil blive tilknyttet som blogger på Just Eat's hjemmeside.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078