23948sdkhjf

Nødder skal drive væksten i Cloetta

Den svenske slikgigant har for andet kvartal i træk øget både omsætning og resultat. Nyt opkøb skal bane vej for mere vækst.
Cloettas topchef Bengt Baron kommer med opmuntrende regnskabstal for fjerde kvartal.

I årets sidste kvartal forberede slikkoncernen EBIT til 231 mio. kr. (200). En forbedring som Bengt Baron først og fremmest tilskriver omstruktureringer på flere fabrikker, men også salget har udviklet sig positivt i perioden.

Driftsresultatet er således øget fra 82 mio. kr. til 175 mio. kr., mens resultatet efter skat er øget til 186 mio. kr. (155).

I januar måned i år købte Cloetta Munchy Moments, der er ledende aktør på tørristede nødder i Sverige. Med opkøbet ønsker Cloettea at brede sig ud over et nyt produktområde med et allerede etableret varemærke.

- Jeg er overbevist om, at Nutisals tørristede nødder fortsat vil tage markedsandele og med Cloettas stærke salgsorganisation har vi mulighed for at skabe betydelig vækst inden for nøddekategorien, siger Bengt Baron i meddelelsen.

Cloetta vil fortsat have lønsomheden i fokus i 2014 og de sidste omstruktureringer ventes gennemført i første kvartal i 2014.

For helåret har Cloetta forbedret sit resultat med 337 mio. kr. i sammenligning med 2012. Nettoresultatet er øget med 264 mio. kr.



Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062