23948sdkhjf

Fødevarevirksomheder er dårlige til sociale medier

De danske fødevarevirksomheder forpasser oplagte muligheder for at gå i direkte dialog med sine kunder via sociale medier, mener ekspert.
Foodculture har foretaget en undersøgelse blandt de 100 største fødevarevirksomheder herhjemme, hvor de har spurgt ind til brugen af sociale medier til at fremme virksomhedens interesser. Kun godt halvdelen af de adspurgte er repræsenteret på enten Facebook, Linkedin eller Youtube og heraf er det kun ca. 60 procent, der har kendskab til effekten. Det skriver foodculture.dk.

Virksomhederne går glip af et enormt potentiale og bruger alt for få ressourcer på det, mener ekspert i sociale medier, Astrid Haug.

- Det gør sig gældende i mange danske virksomheder, at sociale medier ikke bliver prioriteret særligt højt. Virksomheder tænker meget konservativt og betragter sociale medier som ekstra arbejde og ikke som en redskab til at udvikle virksomheden, siger hun til foodculture.

Læs også:
Facebook-tema: Verdens mest populære fødevarebrands

Syngenta Seeds, der forædler og leverer frø til professionelle planteavlere, er en af de virksomheder, der endnu ikke bruger de sociale medier særlig meget. Mangel på viden om mediet og brugen af de forskellige fora er årsagen, forklarer virksomhedens marketingassistent Mickey Jacobsen til Foodculture.

- Sociale medier giver gode muligheder for at overvåge, hvad der rører sig inden for det specifikke forretningsområde. Men det kræver jo, at man afsætter tid til at holde sig orienteret og engagerer sig i de sociale medier, pointerer Astrid Haug.

Syngenta Seeds har nu lagt en strategi for tilstedeværelsen på sociale medier, så de fremadrettet kan skabe tættere bånd til kunderne denne vej.

Se undersøgelsen på www.foodculture.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062