Baresso klar med to nye kaffebarer
Baresso Coffee åbner nu yderligere to kaffebarer. Med åbningerne intensiverer kæden tilstedeværelsen på eftertragtede trafikknudepunkter.
Da Baresso Coffee åbnede sin første kaffebar på Højbro Plads i København i 2000, blev det startskuddet på en bølge af åbninger af espresso- og kaffebarer i Danmark. Og i takt med at markedet er modnet betydeligt, er konkurrencen skærpet. Derfor er det i høj grad et spørgsmål om den perfekte beliggenhed, når de store kæder åbner nye kaffebarer – og fokus er især på store trafikknudepunkter. Det skriver Baresso i en pressemeddelelse.
Baresso Coffee åbner i marts måned to nye kaffebarer på henholdsvis Mols-Liniens færge ”Max Mols” samt i Københavns Lufthavn, hvor Baresso i forvejen er til sted med en kaffebar. Med nyåbningerne tager Baresso endnu et vigtigt skridt i kampen om de kaffetørstige rejsende, som ifølge kommerciel direktør i Baresso Coffee, Anders Wall, udgør en vigtig del af kundegrundlaget inden for to-go segmentet.
Strategisk vigtige placeringer
– Der er et meget stort potentiale i at være til stede på udvalgte trafikknudepunkter som for eksempel på Mols-Linien, der årligt sejler 2,5 millioner rejsende frem og tilbage over Kattegat og ikke mindst i en stor international lufthavn som Københavns Lufthavn med 24 millioner rejsende om året, siger Anders Wall og peger samtidig på væsentlige forskelle i forbrugsvanerne på tværs af landegrænser:
– I Danmark er der meget stort fokus på og vækst inden for to-go segmentet. Intet tyder dog på, at vi i nær fremtid vil se en udvikling, der giver eksistensgrundlag for kaffebarer på eksempelvis alle tog- og metrostationer og i forstæderne til de større byer som i flere andre lande. Der er imidlertid et kæmpe potentiale i at være til stede ved trafikknudepunkter som netop færger og lufthavne, fortæller Anders Wall.
Med åbningen på ”Max Mols” fuldender Baresso tilstedeværelsen på Mols-Liniens i alt tre færger, ligesom flyrejsende nu kan slukke kaffetørsten hos Baresso både før og efter sikkerhedskontrollen i Københavns Lufthavn.
Franchise-model giver unik adgang
Baresso driver selv hovedparten af sine kaffebarer, men en række af dem fungerer som corporate franchises og dermed som egentlige forretnings-partnerskaber. Både Mols-Linien og Københavns Lufthavn er samarbejder med afsæt i franchise-modellen, og det er ifølge Anders Wall et stærkt koncept:
– Franchising giver os adgang til unikke placeringer, som vi ikke ville kunne komme til ved egen kraft, og samtidig er vi med til at tilføre ekstra værdi til vores samarbejdspartneres brand. På den måde er det en gensidig gevinst, som er med til at tilføre ekstra værdi for gæsterne – og i dette tilfælde for de rejsende, siger han.