23948sdkhjf

Ny mand i Carlsbergs koncernledelse

Graham Fewkes indtræder i Carlsbergs koncernledelse som SVP for Global Sales, Marketing & Innovation.
Graham Fewkes, Commercial Vice President i Asien-regionen, afløser Khalil Younes, som efter fem år som Senior Vice President for Global Sales, Marketing & Innovation har besluttet at forlade Carlsberg. Det oplyser Carlsberg Group.

Khalil Younes har stået i spidsen for transformationen af Gruppens salgs- og marketingfunktion. Ud over indførelsen af nye værktøjer og kompetencer har Khalil også introduceret en mere sofistikeret tilgang til varemærker og innovation, ikke mindst inden for porteføljen af internationale mærker: Carlsberg, Tuborg, Grimbergen, Kronenbourg 1664 og Somersby.

Hans efterfølger bliver nu Graham Fewkes (britisk, 46 år) Graham kom til Carlsberg i forbindelse med opkøbet af S&N i 2008 og kendte allerede virksomheden godt som følge af sit arbejde som S&N's kommercielle repræsentant i BBH-joint venturet i Østeuropa. I dag arbejder Graham som Commercial Vice President i Asien-regionen. Graham har siden 1991 oparbejdet en stor erfaring inden for den globale drikkevaresektor i kraft af de salgs- og marketingstillinger, han har haft i Grand Metropolitan plc, Foster's Brewing Group og S&N plc i både Vest- og Østeuropa, samt senest i hans egenskab af repræsentant for Carlsberg-gruppens kommercielle interesser på 14 markeder i Asien.

- Det er en stor glæde for mig at kunne byde Graham velkommen i vores Executive Committee. Jeg har haft fornøjelsen at arbejde tæt sammen med Graham i en årrække, hvor han har spillet en væsentlig rolle i udviklingen af vores asiatiske forretning. Jeg nærer stor beundring for både hans dybe forståelse for, hvad der skal til for at udvikle den kommercielle agenda, og for hans stærke operationelle erfaring på en lang række markeder i alle vores tre regioner, siger Jørgen Buhl Rasmussen om at få Fewkes med på holdet.

- Carlsberg-gruppen har nogle fantastiske brands i vores portefølje og nogle virkeligt stærke kommercielle teams. Vi har fokus på at finde nye måder og produkter til at udvide ølkategorien, og vores internationalt anerkendte forsknings- og udviklingsteams er dedikeret til at forbedre alle aspekter i brygprocessen. Jeg ser frem til at bygge videre på de successer, som allerede er opnået inden for Gruppens globale organisation for salg, marketing og innovation, tilføjer Graham Fewkes.

Det officielle vagtskifte i Global Sales, Marketing & Innovation finder sted den 1. april.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073