En tynd kop Baresso
Den danske kaffekæde Baresso præsterer røde tal på bundlinjen i 2013. Det skyldes for lidt fokus og for megen flakken.
Langt fra tilfredsstillende
Årets resultat for 2013 blev et minus på 2,7 mio. kr. hvilket langt fra er tilfredsstillende, lyder det fra adm. direktør og medejer af Baresso Kenneth Luciani. Især set i lyset af at man i 2012 landede et overskud på 1,7 mio. kr.
Ifølge direktøren er det første halvår, der er ødelæggende for årsregnskabet og årsagen var såre simpel.
- Sidst i juni samlede jeg alle vores ledere og opsummerede, hvor vi var. Vi havde simpelthen formået at forvirre os selv, forklarer han.
Back to Basics
Så nu hedder strategien back to basics og tættere på kunderne - Fokus er at servere en god kop kaffe i en imødekommende atmosfære.
En strategi, der ser ud til at have virket. Kaffekoncernen kunne nemlig allerede i fjerde kvartal i 2013 fremvise det bedste driftsresultat nogensinde og de første fire måneder af 2014 er de bedste leveret til dato.
Og selvom både britiske Costa Coffee og Starbucks øger konkurrencen på det danske marked, så tror Kenneth Luciani på, at Baresso kommer ud med overskud i 2014.