23948sdkhjf

Topchefen tvivler på bake-off i Fakta

Tvivlsomt om bake-off vil passe ind i Coops strategi for madkultur, tænker man nu i detailkoncernens top.
Tag-selv-brødet har indtaget hovedparten af alle danske discountbutikker, men i forhold til flere andre discountkæder er Fakta nølende i udviklingen.

Kun i 90 ud af 420 Fakta-butikker findes Faktas bake-off koncept, hvor halvfabrikata bliver færdigbagt og lagt på hylder i butikken. Officielt er Faktas bake-off koncept et forsøg, som skal vise, om bake-off er fremtiden for kæden eller ej.

Og nu tvivler Coops administrerende direktør Peter Høgsted over for Food Supply på, at bake-off er den rigtige hest at spille på. Det gør han oven på sidste uges præsentation af Coops nye strategi, som lægger vægt på, at detailkæden skal højne madkulturen.

- Når man har en strategi om at ville forbedre danskernes madkvalitet, så er det spørgsmålet, om bake-off også er den løsning, som Fakta skal have på længere sigt, siger Peter Høgsted til Food Supply, som ikke vil uddybe, hvad alternativet kunne være.

Fakta-kæden, som kom ud af 2013 med et underskud på cirka 100 mio. kroner, er ved at udarbejde et nyt koncept, der skal vende regnskabsudviklingen. Det nye koncept skal være klar til offentliggørelse i løbet af 2014.

Få overblik over tag-selv-brød i danske discountkæder.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079