Peter Beier Chokolade smager på vækst
Chokoladekæden er i år kommet godt fra start og begynder så småt at smage vækst på bundlinjen.
For efter flere år med jævnt resultat øjner chokoladekæden nemlig endelig mulighed for at vokse på bundlinjen, skriver Berlingske Business.
- Vi kan se, at den vækst, som vi forudså sidste år, er kommet. Vores salg er øget markant fra årets start med særligt en rigtig god påske takket være flere firmakunder. Vi forventer, at bundlinjen i det næste regnskabsår dermed får en solid tak opad, forklarer stifter og adm. direktør Peter Beier over for avisen.
Væksten skal komme fra hjemmemarked, såvel som udlandet, forklarer han. Kæden har i forvejen to butikker i Sverige, og er pt. i dialog med en mulig tysk samarbejdspartner.
I 2013 var fokus at geare virksomheden til det forventede opsving, og det betød blandt andet flere butiksåbninger og produktudvikling, man lancerede blandt andet nye flødeboller, som ifølge Peter Beier har været en stor succes.