23948sdkhjf

Dansk discountkoncept står for fald

Eksklusive produkter fra Løgismose og Gram Slot rykker ind i discountkæderne. Dansk discount er i fuld gang med at bevæge sig væk fra discount-konceptet, mener trendforsker.
De eksklusive varer er med til at trække de danske discountforretninger væk fra discount-konceptet, lyder det, men Netto-chef understreger at discount ikke handler om kvalitet, men om pris, skriver Berlingske Business.

Discount ikke hvad det har været
For trendforsker og adm. direktør i PEJ Gruppen Louise Byg Kongsholm er discount i dag ikke, hvad det var for bare to-tre år siden, og hun understreger, at discountbutikkerne i deres bestræbelser på at gøre sig unikke og specielle med lanceringen af kvalitetsvarer, blot distancerer sig yderligere fra discountkonceptet.

- Dem, der stadig kalder sig discount, men som sådan set ikke er det, er blevet de almindelige familiers supermarkeder. Det gælder blandt andet Netto, Kiwi og Rema 1000, siger hun .

For hende er en hardcorediscountforretning en forretning, der udelukkende sælger billige basisvarer, hvor varerne står i kasser og der er begrænset personale – butikker som Lidl og Aldi, der i følge Louise Byg Kongsholm er de eneste reelle discountbutikker tilbage på det danske marked.

Hvad er discount?
Hos Dansk Supermarked kalder man Netto for selskabets discountkoncept også selvom der er kvalitetsvarer fra Løgismose på hylderne.

- Netto har et billigt driftskoncept, og derfor er vi i stand til at sælge varer til rimelige priser. Hvis man tror, at discount har noget at gøre med, at kvaliteten af varerne er lavere, må man tro om igen, siger Netto-chef Claus Juel-Jensen og tilføjer at Nettos mål til stadig er at have konkurrencedygtige priser.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08