Hjem-Is klar til at erobre nyt land
Frostforretningen på hjul skal udvides meget mere de kommende år, fortæller ny ejerduo.
- Vi har 100.000 faste kunder samt et brand og en klokke, som 94 pct. af alle danskere kender. Det skal selvfølgelig bruges i udviklingen af vores forretning, fastslår administrerende direktør og medejer af Hjem-Is Danmark, Frank Jørgensen Waller, over for avisen.
Han lægger op til et angreb på dagligvareforretningernes frostvaresalg, når bilerne får suppleret is-sortimentet op med kød og pølser, poser med ærter eller bær samt supper og brød. I dag har chaufførerne allerede pølser med ud på ruten.
Frank Waller og partnere ønsker endnu ikke at sætte vækstmål på forretningen, for der er en del at rydde op på med sammenkøringen af de tidligere rivaler Hjem-Is og Viking Is.
- Først skal vi have tilpasset forretningen og optimeret samarbejdet med vores ti franchisetagere osv. Derefter går vi i gang med at udvikle forretningen. Omsætningen kan helt klart blive til mere, men vi vil tage det step by step, forklarer Frank Jørgensen Waller over for Børsen.
Hjem-Is Danmark blev stiftet ved årsskiftet, hvor Nestlé Danmark solgte Hjem-IS til det nyetableret selskab, der fusionerede Hjem-IS og Viking-is.