23948sdkhjf

Vilsund Blue mærker stor efterspørgsel på muslinger

Tal fra fiskebranchen viser at danskerne er vilde med skaldyr - det mærker man især hos muslingeproducenten Vilsund Blue.
Efteråret er højsæson for skaldyr, og danskernes interesse for den sunde fastfood er steget i takt med, at f.eks. muslinger er blevet mere tilgængelige.Tal fra Fiskebranchen viser også, at mere end hver fjerde dansker angiver skaldyr som deres favoritspise, når der står fisk på menuen.

For muslingeproducenten Vilsund Blue kan man også mærke, at danskerne har fået øjnene op for skaldyrene, som er i højsæson i efteråret.

- Alene inden for ferske muslinger har vi oplevet en tredobling af vores salg på det danske marked, men også vores nye produkter, muslinger med forskellig smag, er der stigende efterspørgsel på - både i udlandet og herhjemme, siger Søren Tjørnelund Mattesen, administrerende direktør i Vilsund Blue.

At danskernes efterspørgsel på skaldyr er steget, kan ifølge Søren Tjørnelund Mattesen skyldes, at danskerne har fået øjnene op for, at det er en sund og nem spise.

Samarbejde med Meyers Madhus
Netop argumentet for, at skaldyr er den nye sunde fastfood, var en af årsagerne til, at Meyers Madhus indgik et samarbejde med muslingeproducenten og udviklede opskrifter på muslinger med forskellig smag.

- Nordiske råvarer, sæson og tilgængelighed er noget, vi lægger vægt på i Meyers Madhus, og det bør vi også udnytte. Derfor var det vigtigt at udvikle nogle opskrifter, der gør det nemt og lækkert for danskerne at spise skaldyr, siger Bo Frederiksen, rektor og køkkenchef i Meyers Madhus og udvikler af opskrifterne.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078