75 årig slikklassiker får ansigtsløft
Big Ben Karamellerne fra Carletti fylder 75 år og det har fået slikproducenten til at redesigne både poser, indpakning og indhold.
- Big Ben er en sand klassiker på det danske slikmarked, og karamellerne bliver især anvendt til fastelavn og sidste skoledag, så når dette ikon fylder 75 år, skal der ske lidt ekstra, fortæller marketingchef Katrine Tuelstrup.
- Vi har arbejdet på en ny variant og i anledning af Big Bens klassiske status og mangeårige arv, har vi valgt at lancere en Big Ben karamel, der smager som en klassisk karamel, fortæller hun.
Foruden lanceringen af den nye variant har de eksisterende poser fået et nænsomt designløft ligesom indpakningen af de enkelte karameller også er blevet redesignet. Derudover har en smagstest af Big Ben lakridskaramellen ført til en mindre optimering af lakridssmagen og konsistensen.
- Vi har gennemført en forbrugertest, som viste en klar præference for en lidt kraftigere lakridssmag og en lidt blødere konsistens, slutter Katrine Tuelstrup.