Dansk kartoffelstivelse hitter i Asien
Hos KMC – Kartoffelmelscentralen – går 90-95 procent af produktionen til eksport. Man har allerede foden inde for på det japanske marked – nu går man efter Sydkorea.
Faktisk har man allerede en stor indtjening på det japanske marked, hvor der leveres kartoffelstivelse til fiskeboller og andre farsprodukter, fortæller regionaldirektør for KMC i Hong Kong, Jens Helmer Hansen.
- Vi ser et stort potentiale på det koreanske marked, men store producenter som f.eks. Lotte Confectionary, hvor vi har været på besøg i dag, kender ikke nok til vores produkt. Vi skal have forklaret, at kartoffelstivelse sagtens kan erstatte gelatine i slik og p.t. er billigere, siger Jens Helmer Hansen.
KMC er med på et eksportfremstød i Sydkorea sammen med fødevareminister Dan Jørgensen og en række danske fødevareproducenter, der ligesom KMC ser et stort potentiale i det sydkoreanske marked.
Læs også: Mette Munk A/S får sydkoreansk samarbejdspartner