Stærkt kvartalsregnskab fra Cloetta
Både nettomsætning og driftsresultat gik væsentligt frem i tredje kvartal hos slikproducenten Cloetta, der netop har landet en stor aftale med Coop Sverige om at etablere et Bland-selv-koncept i samtlige af Coops butikker i Sverige fra 2015.
VD og koncernchef for slikkoncernen Bengt Barons er glædeligt overrasket over, at både driftsresultat og det underliggende EBIT forbedredes væsentligt i perioden og vurderer, at det er en indikation af, at man snart kan se en ende på udgifterne forbundet med koncernens omstruktureringer.
Markedet for konfekture har været svagt positivt i perioden – bortset fra Finland, hvor udviklingen fortsat er negativ som følge af en svag konjunkturudvikling.
Cloetta øgede i løbet af kvartalet sit salg med 9,1 procent, hvor opkøb stod for 5,8 procent og valutaeffekter stod for 3,9 procent, hvilket indebærer at den organiske vækst i kvartalet faldt med 0,6 procent.
Pr. 5. november 2014 har Cloetta tegnet en aftale om bland-selv-slik med Coop Sverige – et koncept, der skal rulles ud i alle Coop Sveriges butikker i løbet af 2015.