Vækst i det stille hos Hansens Flødeis
Hos Hansens Flødeis gør man ikke meget væsen af sig - vækst er et biprodukt fra udviklingen af produkter. Den stille eksistens betyder at virksomheden er et oplagt medlem af De Hemmelige Helte.
- Vi har ret bevidst holdt det som en soft launch. Det er helt nyt for os at lave yoghurt, og vi vil gerne have helt styr på mængder og logistik. Holdbarheden er kun en lille måned, modsat isen, der kan laves til lager, fortæller Anders Eibye.
Klassisk fremgangsmåde
Den 20. november er Hansens Flødeis en af tre Hemmelige Helte, som iværksættere og andre virksomhedsejere kan møde i Museet for Søfarts smukke lokaler i Helsingør. Fra Hansens Flødeis vil man blandt andet kunne høre om, hvordan Hansens udvikler sig via lanceringen af et nyt produkt.
- Jeg synes, det er lykkes os ret pænt. Vi har gjort det på den klassiske måde for os: kom i gang, bland noget frugt i, prøv en masse ting. Vi har også spurgt en del mennesker, hvad de synes, lyder det fra Anders Eibye.
- Det handler om at lave gode produkter og arbejde med noget, man kan være stolt af, og som er helt vildt sjovt. Drivkraften er ikke at kigge på vækstrater.
De Hemmelige Helte
Bag De Hemmelige Helte står Væksthus Hovedstadsregionen. Kampagnen er en del af Global Entrepreneurship Week, hvor man kan deltage i iværksætterarrangementer landet over, og i hovedstadsregionen har man bl.a. valgt at fejre de lokale – ofte mindre kendte – vækstsuccesser.
- Essensen af De Hemmelige Helte er, at man komme ud og få inspiration og motivation, uanset om det er til at starte op eller vækste, fra nogen, som selv har prøvet det. Derfor har vi udvalgt nogle virksomheder, som vi mener kan give dette input, fortæller salgs- og marketingchef Jacob Clausager Johansen fra Væksthus Hovedstadsregionen.
De Hemmelige Helte består i år af fire samlede arrangementer, hvor man hvert sted kan møde tre virksomheder. Arrangementerne finder sted i København, Helsingør, Ballerup og Hvidovre.
På mødet den 20. november 2014 kan man udover Hansens Flødeis møde rottefældeproducenten Wise Con fra Gribskov, og Museet for Søfart selv, der også er en lokal succeshistorie.