Tulip er tilfreds: Årets resultat blev 179 millioner kroner
Tulip Food Companys 2013/14-regnskab viser en netto-omsætning på godt 5,1 milliarder og et resultat, der med 179 millioner er 27 millioner højere end året forinden.
Af regnskabets ledelsesberetning fremgår også, at den primære drift endte med et resultat på 261 millioner kroner, en forbedring på 31 millioner kroner i forhold til 2012/13. Det forbedrede resultat skyldes primært omkostningsbesparelser og en gunstig udvikling i produkt- og landemix.
To fabrikker Kina-godkendt
De danske Tulip-fabrikker i Svenstrup og Vejle blev i årets løb godkendt til eksport til Kina. Ved regnsabsårets udgang afventede virksomheden dog stadig de endelige godkendelser fra de administrative, kinesiske myndigheder
Tulip Food Company, der markedsfører sine produkter under blandt andet hovedmærkerne Tulip, Steff Houlberg, Gøl, Mou og Den Grønne Slagter, har budgetteret med en mindre omsætningsstigning 2014/15.