23948sdkhjf

Irma-medarbejdere får kulinarisk kørekort

Kæden vil udfordre og inspirere sine kunder
Som den første kæde i Danmark har Irma indledt et tæt samarbejde med Madkulturen i Roskilde om en ny uddannelse, der skal gøre medarbejdere til bedre rådgivere om god mad.

Medarbejdere fra alle 80 Irma-butikker gennemgår den nye uddannelse, der har fået navnet Kulinarisk Kørekort, skriver Irma på sin hjemmeside.

De 40 første har netop gennemført uddannelsen. De er dermed trænet til at være kulinarisk guide og tovholder på butiksaktiviteter, der skal fremme kundernes interesse for den gode madkvalitet.

- Irma vil gå forrest i Danmark, når det gælder kvalitet, gode smagsoplevelser og madglæde. At kunne inspirere vores kunder på et bedre fagligt grundlag er en ny måde at gå foran på, siger Irmas HR-chef, Margit Marell.

Sæsonens råvarer
Direktør Judith Kyst, Madkulturen, finder det indlysende, at detailhandlen bliver bedre til at rådgive kunderne:

- Madkultur begynder ved indkøbskurven. Derfor er det vigtigt, at detailhandelen også tør udfordre og inspirere kunderne om smag og om, hvordan man sammensætter et velsmagende måltid og anvender sæsonens råvarer, siger hun til Irma.dk.

Kulinarisk Kørekort omfatter tre-dages kursusforløb, hvor deltagerne ikke mindst arbejder i køkkenet og lærer at sammensætte varer fra Irmas butikker til nye smagsoplevelser.

Madkulturen er en selvejende organisation under Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093