23948sdkhjf

Op og ned for Carlsberg

Asiens smag for øl trak bryggerigiganten op i 2014.
Carlsberg voksede på sine store internationale mærker Carlsberg, Tuborg, Kronenbourg 1664, Grimbergen og Somersby. Mens der var fremgang i særligt Kina, Indien og Frankrig påvirkede udviklingen i Østeuropa regnskabset negativt.

Carlsbergs 2014-omsætning var 91.569 mio. kr. mod 91.237 mio. kr. i 2013. Driftsresultatet lød på 9.345 mio. kr., hvor det året før var 9.862 mio. kr.

Overskuddet før skat var 6.931 mio. kr. I 2013 var det 7.934 mio. kr.

Fladt øl i vest - op og ned mod øst
2015-forventningerne til markederne i Vesteuropa, Asien og Østeuropa blandede.

I Vesteuropa tror man på et fladt marked, hvor dynamik og innovation de seneste år er tiltage med flere specialøl til følge. Mens udviklingen i Rusland og Ukraine fortsat ventes at presse den økonomiske performance, er der positive forventninger knyttet til markederne i Asien. Både i Kina og på de ikke-kinesiske markeder forventer bryggerigiganten vækst.

For at opveje den ventes nedgang i Rusland og Ukraine forbereder Carlsberg måder af forbedre kost-effektiviteten.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093