Dragsbæk satser på eksport af Bakkedal
Et faldende magarinemarked tvinger Dragsbæk til at fokusere på eksporten – især af blandingsproduktet Bakkedal.
Derfor sætter virksomheden nu sin lid til blandingsproduktet Bakkedal, der blev sendt på markedet i 2002.
- Tyskland er et stort marked, som vi skal bygge videre på. Og Østeuropa er begyndt. Det har noget med velstanden at gøre. Hvis du skal købe noget, som er lidt dyrere end margarine, så skal der være en vis velstand. Og Polen er f.eks. et land, der er godt på vej. De er godt på vej til at give spidsen ekstra for blandingsprodukter, siger Mogens Nielsen.
Planen er at ansætte flere sælgere og udvide eksportafdelingen, mens målet er at få foden inden for hos de store internationale kæder.
Trods det faldende magarinemarked er det lykkedes Dragsbæk at løfte både top- og bundlinje i 2014 - ikke mindst takket være produkter som Ama, Bakkedal og datterselskabet Naturli Foods ris- og soyamælk.