23948sdkhjf

Kohberg Bakery Group omsætter for en milliard

Mens investeringer og omlægning begrænser overskuddet. Det samlede overskud for Kohberg Bakerys moderselskab KOFF A/S blev på 34,9 mio. kr.
Den familieejede koncern KOFF A/S kom ud af 2014 med et overskud på 34,9 mio. kr. Dette resultat opnås på basis af følgende resultater i dattervirksomhederne:
  • Kohberg Bakery Group A/S: 8,5 mio. kr.
  • A/S Crispy Food International: 10,8 mio. kr.
  • Nakskov Mill Foods A/S: 4,7 mio.kr.
  • ISIS A/S: 4,1 mio.kr.

Ikke mindst i Kohberg Bakery Group A/S var et større overskud ønsket. Forklaringen ligger i fremtiden.

Kohberg har investeret i nyt produktionsudstyr og har lavet flere omlægninger, og selv om Kohberg virker på et generelt faldende marked, så er det alligevel lykkedes at fastholde omsætningen og sende en ny succes ud til forbrugerne. Kohberg er således godt rustet til fremtiden.

- Vi er tilfredse med at have øget markedsandelen på egne mærker i et marked, der fortsat er præget af en hård priskonkurrence og stor dynamik. Vi har styrket vores position med betydelige investeringer i
produktionen, der gør det muligt at tilfredsstille en stadig mere varieret efterspørgsel for brød fra vores bagerier, forklarer bestyrelsesformand Mads Middelboe og medejer og administrerende direktør i KOFF A/S, Jesper Fogtmann, samstemmende.

Ny bestyrelsesformand
På den ordinære generalforsamling i Kohberg Bakery Group A/S havde bestyrelsesformand Mads Middelboe og bestyrelsesmedlem Kasper Madsen valgt ikke at genopstille. Ny formand blev bestyrelsesmedlem siden 2007, Andy Andersen, og Bent Pultz Larsen blev nyvalgt.

- Vi har sat stor pris på Mads Middelboes indsats de seneste tre år, hvor der er taget mange nye initiativer. Vi er helt klart på rette kurs og er klar til at fortsætte den positive udvikling med Andy Andersen som
bestyrelsesformand, med Bent Pultz Larsens mangeårige bagerierfaring i bestyrelsen, og en ny administrerende direktør forankret i det sønderjyske, Erik Barsøe Bohsen, lyder det fra en optimistisk Jesper
Fogtmann.

De øvrige virksomheder i KOFF-koncernen - som opererer inden for morgenmadsprodukter og sunde, fedtfattige fødevarer uden tilsat sukker – er ligeledes velpositioneret til fremtidens muligheder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.067