23948sdkhjf

Just-Eat investerer 100 millioner i Danmark

Mere markedsføring og mere innovation allerede i år
Madportalen Just-Eat skruer nu voldsomt op for blusset i Danmark.

Virksomheden, der gør det muligt at bestille fast food online, er således klar til at bruge et trecifret millionbeløb på nye investeringer, som skal gøre den danske del af forretningen endnu skarpere, skriver borsen.dk.

- Vi kommer til at investere flere penge i Danmark i år end nogensinde tidligere. Og det vil kunne ses på to måder. For det første skruer vi op for marketingsiden, og for det andet vil der komme mere innovation omkring produktoplevelsen for forbrugerne. Samlet kommer vi til at investere op mod 100 millioner kroner i Danmark i 2015, siger David Buttress, administrerende direktør i Just-Eat, til avisen.

Samarbejde med Apple

Han peger blandt andet på, at Just-Eat har indgået et strategisk samarbejde med Apple omkring den mobile betalingsløsning Apple Pay, ligesom man har udviklet en app til Apple Watch. Begge tjenester er i forvejen tilgængelige i Storbritannien, hvor Just-Eat er børsnoteret.

Just-Eat, stiftet af danskeren Jesper Buch i 2001, præsenterede tirsdag sit halvårsregnskab, der viser markant fremgang. Omsætningen er steget med 54 procent til 1.136 milliarder kroner, og siden juni 2014 har koncernen formået at løfte resultatet med 62 procent til 274 millioner kroner.

I Danmark er der flot vækst i antallet af bestillinger, der er vokset med mere end ni procent i forhold til samme periode sidste år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078