Rynkeby har fuld fart fremad
Rynkeby Foods kunne i går slå dørene op for 5.000 ekstra kvadratmeter med moderniseret og højteknologisk produktions- og lagerfaciliteter. Det er en følge af, at flytningen af produktionen fra Sverige til Ringe nu er tilendebragt med blandt andet 20 nye arbejdspladser i Ringe som resultat.
Selv om rødderne er solidt plantet i den fynske jord ved Ringe, er ambitionerne ikke til at tage fejl af hos Rynkeby Foods, der netop har rundet en omsætning på 1 milliard kr.
- Vi vil fremover i endnu højere grad end i dag være med der, hvor de store aktører holder til. De massive investeringer i ny teknologi og udvidet produktionsanlæg har medført en effektivisering af vores virksomhed, der gør, at vi nu har mulighed for at åbne for sluserne for alvor i form af nye produkter og koncepter til både detail og catering, fortæller Jørgen Dirksen, adm. direktør i Rynkeby Foods.
Fordel for miljøet – og kunderne
Miljøet drager nytte af Rynkebys investeringer, fordi effektiviseringen i produktionen betyder, at virksomhedens samlede energiforbrug falder fra 30.000 MWh til ca. 21.000 MWh årligt. Adm. direktør Jørgen Dirksen siger herom:
- Vi ved, at vi som en stadig større virksomhed også har et ansvar. Og det ansvar står vi ved og det miljømæssige var en vigtig del af beslutningsgrundlaget.
Det gælder også i forhold til den kvalitet, forbrugerne får når de køber Rynkeby Foods produkter. Derfor er kvalitetskontrol i hele værdikæden fra dyrkning til produktion et område af høj prioritet, og Rynkeby Foods er blandt andet medlem af den frivillige kontrolinstans SGF, der årligt udarbejder uvildige rapporter og foretager blandt andet uanmeldte besøg hos både juiceproducenter og deres leverandører.
Her næsten samtidig med indvielsen giver Rynkeby Foods den populære 16-serie en ansigtsløftning, blandt andet med nyt emballagedesign, der tager forbrugerne med på en rejse og fortæller, hvor frugter og bær kommer fra.
- Der er forskel på frugt, og derfor også på juice, saft og andre frugtbaserede drikke, og det vil vi gerne forklare forbrugerne, samtidig med at vi imødekommer forbrugerønsker om at kende varernes oprindelse, tilføjer Jørgen Dirksen.
Kilde: Rynkeby Foods