Rema 1000 sætter turbo på ekspansionen
Vil øge antallet af nye butikker markant
Kæden kommer ikke nærmere ind på antallet, men fastslår, at Rema 1000 har en ambition om at blive den største dagligvarekæde i Danmark, og at det skal ske med vækst i eksisterende butikker og åbning af mange nye.
Ekspansionen får nu tilført ekstra power, idet Rema1000 har overtaget kædens ejendomsudviklingsselskab, der modsat tidligere nu er et 100 procent ejet datterselskab med navnet "REMA Butiksudvikling". Det betyder, at fokus alene vil være på at udvikle nye Rema 1000-butikker.
- Stadig pletter på kortet
Midt i juli kom det frem, at discountmarkedet for første gang er gået tilbage i antallet af butikker sammenlignet med året før. Opbremsningen i discountmarkedet kunne tyde på, at discount er på retur, men den vurdering er den administrerende direktør i Rema 1000, Henrik Burkal langt fra enig i:
- Vores måde at være discount på har fortsat et kæmpepotentiale i Danmark. Der er stadig mange pletter på Danmarkskortet, hvor Rema 1000 endnu ikke er til stede. Vi ønsker at nå ud til mange flere danskere med vores koncept, siger han.
Direktøren fremhæver Aarhus, hovedstadsområdet og Nordsjælland som områder med gode muligheder for Rema 1000.