Arla flytter medarbejdere tættere på forbrugerne
Arla flytter 35 stillinger væk fra København. Målet er at komme tættere på forbrugere og kunder på udvalgte eksortmarkeder.
Den opdaterede strategi for de internationale markeder udenfor Skandinavien og Storbritannien indebærer en direkte fokus på at øge omsætningen. Som en konsekvens placeres medarbejdere tættere på otte vigtige markeder – Tyskland, Polen, Rusland, Mellemøsten, USA, Canada, Spanien og Grækenland. Fremforalt styrkes organisationen i Mellemøsten, hvor ledelsen fremover vil blive placeret i Dubai.
- Vores ambition er at øge vores omsætning væsentligt og vokse gennem øgede markedsandele og opkøb, og det kommer til at foregå på otte fokusmarkeder med fem produktkategorier. Nu sætter vi et hold, som kan eksekvere den strategi, siger koncerndirektør Tim Ørting Jørgensen, Consumer International, som er forretningsområdet for de internationale konsumentmarkeder.
35 ud af 70 stillinger flyttes
Forandringerne påvirker ikke produktionen men berøer kontoret i København, når flere opgaver flyttes ud på de lokale markeder. 35 af i alt 70 stillinger i København forsvinder.
Arla vælger at styrke sin tilstedeværelse i Mellemøsten midt under den nuværende forbrugerboykot. Et team af nye kræfter og erfarne Mellemøst-folk med direktør Finn S. Hansen i spidsen rykker tæt på markedet for at samle de fem datterselskaber og joint-ventures, skabe vækst og lede regionen gennem den krisetilstand, som begyndte under karikaturkrisen i 2006.
- Vi tror på en lønsom fremtid i Mellemøsten, hvor vi har stærke kvalitetsmærker, som forbrugerne er villige til at betale ekstra for. Men vi må også konstatere, at det ikke længere er det samme stabile marked som tidligere, og derfor tilpasser vi vores forretningsmodel, så vi kan klare os igennem eventuelle udsving, siger direktør Finn S. Hansen.
Kilde: Arla Foods